Ana Sayfa Hakemli Makale NAKKAŞ OSMAN’IN PADİŞAH PORTRELERİNDE GÖRÜLEN KOZMİK KURGU VE İKTİDARI TALTİF EDİCİ UNSURLAR,...

Çok Okunanlar

19.YY İSTANBUL’UNDA BAHÇE KÖŞKLERİ

Eda DERECİ Dr. İdil Ayral’ın titizlikle hazırladığı ve Lale Sanat tarafından yayımlanan Bahçe Köşkleri Kitabı bize yalnızca İstabul’daki Bahçe...

PODCASTE EDEBÎ DOKUNUŞ

Evren SOYUÇOK Her bölümde farklı bir edebiyatçının konuk edildiği edebî Podcast’in formatını edebiyat podcastleri içerisinde özgün kılan en önemli...

GELENEKSEL SANATLAR DERNEĞİ KÜLTÜR, SANAT VE MEDENİYET YAYINLARI

Eda SELİMOĞLU Geleneksel Sanatlar Derneği, kurulduğu yıldan bu yana; kültür, sanat ve medeniyet alanında yaptığı geleneksel sanatlara dair çalışmaların(organizasyonların)...

İSTANBUL TÜRBELER MÜZE MÜDÜRLÜĞÜ

Leyla ALAN "Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olan İstanbul Türbeler Müze Müdürlüğü Kültür Bakanlığı Eski Eserler ve Müzeler Genel...

MEDRESETÜ’L HATTÂTÎN’DEN MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ’NE

Faruk TAŞKALE "Medresetü’l HattâtînOsmanlı İmparatorluğu’nda hüsn-i hat eğitim ve öğretimi, Saray’a bağlı Enderûn-ı Hümâyûn ve Dîvân-ı Hümâyûn gibi kurumlarda...

NAKKAŞ OSMAN’IN PADİŞAH PORTRELERİNDE GÖRÜLEN KOZMİK KURGU VE İKTİDARI TALTİF EDİCİ UNSURLAR, LEVNÎ’NİN BU KALIBA GETİRMİŞ OLDUĞU YENİLİKLER

Zaliha Erdoğan PEÇE

Bu çalışmamızda Osmanlı döneminde, geleneksel ikonografiye
dâhil olan bir görsel imge kalıbının nasıl bir değişim ve
yenilik sürecinden geçmek suretiyle sonraki yüzyıllara aktarıldığını
tespit etmeye çalıştık. Bu cevabı bulabilmek adına
Osmanlı İmparatorluğu’nda gerek idari, gerek sosyo-kültürel,
gerekse sanat alanında değişimlerin yaşandığı 16. ve 18. yüzyıla
ait 1579 tarihinde tamamlandığı düşünülen Kıyafetü’l-İnsaniyye
fî Şemâili’l-Osmâniyye (TSMK, H. 1563) ile III. Ahmed
döneminde (1703-1730) tamamlandığı düşünülen Kebir
Musavver Silsilenâme (TSMK, A. 3109) adlı iki ayrı padişah
portre albümü içerisindeki Nakkaş Osman ve Levnî’ye ait padişah
imgelerini karşılaştırmayı uygun bulduk. Çalışmamız
sonunda Kıyafetü’l-İnsaniyye fî Şemâili’l-Osmâniyye adlı eserde
Nakkaş Osman tarafından oluşturulup daha sonraki yıllarda
diğer nakkaşlar tarafından da devam ettirilen bir padişah
portre kalıbının yaklaşık iki yüzyıl sonra Levnî tarafından ne
şekilde yorumlanarak Kebir Musavver Silsilenâme’de yer aldığını
ve bu doğrultuda geleneksel bir formun, aktarılmış olduğu
zamanın ruhunu da barındıracak şekilde nasıl yeni bir forma
dönüştürüldüğünü tespit etmeye çalıştık.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Son Eklenenler

19.YY İSTANBUL’UNDA BAHÇE KÖŞKLERİ

Eda DERECİ Dr. İdil Ayral’ın titizlikle hazırladığı ve Lale Sanat tarafından yayımlanan Bahçe Köşkleri Kitabı bize yalnızca İstabul’daki Bahçe...

PODCASTE EDEBÎ DOKUNUŞ

Evren SOYUÇOK Her bölümde farklı bir edebiyatçının konuk edildiği edebî Podcast’in formatını edebiyat podcastleri içerisinde özgün kılan en önemli...

GELENEKSEL SANATLAR DERNEĞİ KÜLTÜR, SANAT VE MEDENİYET YAYINLARI

Eda SELİMOĞLU Geleneksel Sanatlar Derneği, kurulduğu yıldan bu yana; kültür, sanat ve medeniyet alanında yaptığı geleneksel sanatlara dair çalışmaların(organizasyonların)...